Kocaeli
Açık
25°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
46,4959 %0.04
52,8416 %-0.19
5.955,83 % -3,05
Ara
Kocaeli Haber Ekonomi 65 Yaş Üstüne Toplu Taşıma Ücreti Ücretli mi? Detaylar...

65 Yaş Üstüne Toplu Taşıma Ücreti Ücretli mi? Detaylar...

Okunma Süresi: 2 dk

2024 yılında 65 yaş ve üzeri vatandaşlar için ücretsiz toplu taşıma hizmetinin devam edip etmeyeceği konusu, son günlerin en çok merak edilen konularından biri haline geldi. Her yıl olduğu gibi bu yıl da yaşlı vatandaşlarımız için bu önemli sosyal hizmetin akıbeti, gündemin ön sıralarında yer aldı.

65 yaşını aşmış vatandaşlarımız, uzun yıllardır toplu taşıma hizmetlerinden ücretsiz yararlanabiliyorlar. Bu uygulama, hem ekonomik hem de sosyal açıdan onlar için büyük bir kolaylık sağlıyor. Yeni yıla girerken, bu hizmetin devam edip etmeyeceği, milyonlarca vatandaşımız ve aileleri tarafından merakla bekleniyordu.

Bu bağlamda, Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı ve Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından yapılan açıklamalar büyük önem taşıyor. Zira, bu bakanlıkların kararları, 65 yaş ve üzeri vatandaşlarımızın bu haktan yararlanmaya devam edip etmeyeceğini belirliyor.

Yapılan son düzenlemeler ve yönetmelik değişiklikleri ile, 65 yaş üzeri vatandaşlarımızın 2024 yılında da toplu taşıma hizmetlerinden ücretsiz olarak yararlanmaya devam edeceği müjdelendi. Bu karar, onların sosyal yaşamda daha aktif olmalarını ve ekonomik olarak rahatlamalarını sağlayacak.

Özellikle, Ücretsiz Seyahat Kapsamında Yapılacak Gelir Desteği Ödemesine İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin güncellenen maddeleri bu durumu net bir şekilde ortaya koyuyor. Bu yönetmelikte yapılan değişiklikler, ücretsiz ulaşım desteğinin sürdürülmesini ve bu desteğin daha etkin bir şekilde uygulanmasını amaçlıyor.

Söz konusu yönetmelik değişiklikleri, Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanı ile Hazine ve Maliye Bakanı tarafından yürütülecek ve bu değişikliklerle birlikte, 65 yaş ve üzeri vatandaşlarımız için sağlanan bu önemli sosyal hizmetin sürekliliği sağlanmış olacak.

2024 yılında da 65 yaş ve üzeri vatandaşlarımız, toplu taşıma araçlarını ücretsiz olarak kullanmaya devam edecekler. Bu, hem onların ekonomik yükünü hafifletecek hem de sosyal hayata katılımlarını destekleyecek önemli bir adım olarak değerlendirilebilir. Bu gelişme, yaşlı nüfusumuz için oldukça sevindirici ve rahatlatıcı bir haber olarak karşılanmaktadır.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *