İnankur, “Şehzade’nin Oryantalist Dönemi ve Avluda Kadınlar” eserini anlatıyor

0
186

Sakıp Sabancı Müzesi’nde Sabancı Holding’in desteğiyle devam eden “Şehzade’nin Sıra Dışı Dünyası: Abdülmecid Efendi” sergisi kapsamında gerçekleştirilen etkinlikler, 19. yüzyıl sanatı ve Oryantalizm üzerine çalışmaları olan Prof. Dr.  Zeynep İnankur’un  “Şehzade’nin Oryantalist Dönemi ve Avluda Kadınlar” başlıklı bir konferansıyla devam ediyor.

8 Mart Salı günü saat 16.00’da çevrimiçi olarak gerçekleştirilecek konferans’ta İstanbul’da ilk özel resim akademisinin kurulduğu ve resim sergilerinin açıldığı, yurtdışına resim eğitimi için öğrenci yollandığı ve Osmanlı sanatçılarının Avrupa’da resim sergilerine katıldığı bir dönemde doğan Abdülmecid Efendi’nin, Osmanlı hanedanının sanata en yakın duran mensubu olarak Meşrutiyet döneminin sanat ortamında etkin rolü irdelenecek.1909 yılında kurulan Osmanlı Ressamlar Cemiyeti’nin fahri başkanlığını yapmış, cemiyetin gazetesinin yayımlanması için parasal destek vermiş; Galatasaray Sergileri’ne eserleriyle katılmış, 1914 Paris Salonu’na katılmış, 1917 yılında Şişli’de kurulan atölyede çalışan sanatçıları desteklemiş; 1918 Viyana Sergisi’ne tablolarıyla katılmış ve döneminin ressamları hakkında eleştiriler yazmış Abdülmecid Efendi’nin sanata ve sanatçılara yakınlığı ele alınacak. 

Konferans; saray ressamlarından ders almış, saray koleksiyonundaki tabloların kopyalarını yapmış ve Batılı sanat yayınlarını yakından izlemiş olan Abdülmecid  Efendi’nin Batı’daki oryantalist modaya uyarak resmettiği resimlere ve bütününe bakıldığında bir kolaj etkisi bırakan, değişik sanatçıların yapıtlarından etkiler taşıyan Avluda Kadınlar’a (1887-1888) odaklanacak. Abdülmecid Efendi’nin portreleri, natürmortları, manzaraları, gündelik hayat sahneleri, hayvan figürlü ve tarihi konulu resimleri arasında aykırı bir yerde duran bu tablo, yine bu yıllarda yaptığı diğer harem kadını tablolarıyla birlikte değerlendirilecek. 

Hibya Haber Ajansı

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here